سنگربان

"سنگربان" پایگاهی است فرهنگی، در تقابل با تهاجم معاندان داخلی و خارجی

سنگربان

"سنگربان" پایگاهی است فرهنگی، در تقابل با تهاجم معاندان داخلی و خارجی

سنگربان

پشت « سـنگر » ها خوابمان نبرد؛
همیشه امکان ضربه زدن از سـوی دشمنان انقلاب و دشمنان ایــران اسـلامی هـسـت، حتـــی در بهتــرین شرایط. همیشه کـمیــن دشــمن را در نظـر داشته باشـیم، هوشـیار باشــید. این همـان توصـیه ی امـیــر مؤمنان (ســلام اللّه علیـه) اسـت که فرمود: «و من نام لم ینم عنه» در عرصـه زندگی سیـاسی دچــار خــواب آلــودگی نـشـویـم، در پــشـت « ســنــگر » ها خوابمان نبـرد. اگر تو خوابت برد، باید بدانی که دشمن ممکن است بیدار باشد.
امـام خامـنـه ای (مد ظله العالی)

دنبال کنندگان ۴ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
وصیت شهدا
طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

آیه
إِنَّمَا یَنْهَاکُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِینَ قَاتَلُوکُمْ فِى الدِّینِ وَأَخْرَجُوکُم مِّن دِیَارِکُمْ وَظَاهَرُواْ عَلَى‏ إِخْرَاجِکُمْ أَن تَوَلَّوْهُمْ وَمَن یَتَوَلَّهُمْ فَأُوْلَئِکَ هُمُ الظَّالِمُونَ‏

ترجمه
جز این نیست که خداوند شما را از دوستى ورزیدن با کسانى نهى مى‏ کند که به خاطر دین با شما جنگیده و شما را از سرزمین خود بیرون رانده ‏اند و یا در اخراج شما همدستى کرده ‏اند و هر کس با آنان دوستى ورزد ، پس اینان همان ستمکارانند.
نکته ها
امروز که تفسیر این آیه را مى ‏نویسم ، اسرائیل به مناطق مسلمان‏ نشین از زمین و آسمان هجوم کرده ، آنان را از وطن خود اخراج مى ‏کند و جمعى را به شهادت مى‏ رساند. طبق فرمان این آیه بر تمام مسلمانان واجب است که با رژیم صهیونیستى قطع رابطه کنند و آنان را دوست نگیرند . این آیه نیز از آیات سیاسى قرآن است.
با این که مفهوم این آیه در محتواى آیه قبل بود لیکن براى شفاف بودن روابط ، خداوند جداگانه مسئله را طرح کرد.

پیام ها
1- ظلم ، حرام است خواه مستقلاً باشد و خواه با حمایت و مشارکت . (آرى حامیانِ کفّار حربى ، شریک جرم آنها هستند .) «اخرجوکم ... ظاهروا على اخراجکم»
2- حتّى اگر مظلوم شدید ، دوستى با کفّار را قطع کنید نه آن که دست از نیکى بردارید . (نهى از دوستى است نه چیز دیگر) .

«ینهاکم... ان تولّوهم»
3- تجاوز به سرزمین دیگران و بیرون راندن افراد از وطن خود، ممنوع است و مى‏ توان با این زورگویان ، به عنوان جهاد اسلامى مبارزه کرد .

«انما ینهاکم عن الّذین ... اخرجوکم من دیارکم»
4- به اسم نوع دوستى و انسان دوستى ، مسالمت با کفّار حربى ممنوع است . «و من یتولهم فاولئک هم الظالمون

  • فدایی رهبر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی